Saturday 26 January 2013

muslimah acuan Al -Quran









*MUSLIMAH ACUAN AL-QURAN*

Bersabda Rasulullah SAW: "Sebaik-baik perhiasan di dunia ini adalah wanita yang solehah."

Perempuan yang aku sayangi adalah pencinta agama Tuhannya yang mengalir rasa cinta.. takut dan berharap terus menguasai perjalanan kehidupannya dari waktu ke waktu sehingga perjanjian antara jasad dan nyawanya berakhir...

Perempuan yang aku rindui Adalah yang di mata dan wajahnya Terpancar sinar nur Ilahi Lidahnya basah dengan zikrullah, sentiasa muraqabah Setiap waktu sibuk membaiki diri di sudut hati kecilnya sentiasa membesarkan Allah..

Perempuan yang aku cintai yang menutup auratnya dari pandangan ajnabi Kehormatan dirinya menjadi mahal nilainya Mujahadatunnafsi adalah perjuangan yang mesti Muhasabatunnafsi dilakukan selalu disanjung tinggi penduduk langit dan bumi..

Perempuan yang aku dambai yang mendekatkan hatiku yang jauh dari Allah, tika aku di sana dilamar duniawi hadirnya memperkasa akhiratku Sewaktu aku alpa dan leka lembut manjanya mentazkirah diri di kala aku disapa bahana belai kasihnya menginsafkan naluri..

Perempuan yang aku kasihi yang bersyukur pada apa yang ada yang bersabar pada apa yang tiada Cinta pada hidup yang sederhana Demi kebahagiaan abadi di sana..

Perempuan yang aku sukai Menjadi dian pada dirinya sendiri yang menjadi pelita untuk putera-puteriku yang bakal dilahirkan untuk menyambung perjuanganku menegak kalimah Allah nan qudus Mendaulat perjuangan suci Junjungan Mulia..

Dan aku impikan untuk menjadi wanita yang luhur haqiqi,Muslimah yang setia sejati, Mu'minah yang taat pada Ilahi..

~salam santun ukhuwah fillah~

~Salam Hadrah~

No comments:

Post a Comment