Thursday, 28 March 2013

Bertudung Labuh ...


Assalamualaikum......


Hari ini nak kongsi pasal orang yang bertudung labuh ......
Sekarang ni kita boleh lihat bnyak orang yang pakai tudung labuh kat luar sana .....TAPI persoalannya Adakah orang yang bertudung labuh ini baik ?????Adakah Mereka ni dalam golongan orang yang baik 2....

Kita sebagai umat Islam kalo dah bertudung labuh tunjuk lah perangai yang baik dan jaga lah imej sebagai seorang muslimah  ....Jangan hanya pakai tudung labuh , rasa diri tu perfect bila depan orang sebab suruhan Allah itu kita dah tunaikan ,,,,,tapi sedar x kita bahwa tidak semua orang yang bertudung labuh ni baik ....Kadang kala orang yang bertudung labuh ni sokmo berlagak baik ,,,, Tapi dia x tahu diri dia lebih bnyak perkara yang x elok jika dibandingkan dengan orang yang x berapa nak tutup aurat ni ....

Sebagai contoh ,,,,,kalo setakat  pakai tudung labuh ,,,rasa diri tu perfect dari orang lain ,,,,tapi hati x bersih ,,,mengutuk orang sana ,,,mengutuk orang sini ,,,fitnah sana,,,fitnah sini ......Baik k nama nya 2.....Jangan suka mengata jew ,,,tengok diri sendiri uh ,,,,cermin diri sebelum nak cakap orang lain macam 2 ....


Hidup kat dunia ni x selalu di atas ,,,,kadang kala kita akan berada dibawah ,,,oleh itu ,,,orang yang selalu berada diatas sedarlah ,,,Allah itu Maha Adil ,,,,kalo kita buat dekat orang Allah akan balas dekat kita 2 kali ganda .....




*Ini hanyalah luahan hati semata -mata tiada kena mengena dengan orang yang masih hidup mahupun dah meninggal ...*

^_^
wassalam ,,,,


No comments:

Post a Comment